WELCOME TO MY BLOG.ENJOY HERE! | Dashboard | +Follow

Gorgeous
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Saturday, July 12, 2014 | 10:04 AM | 0 Atasinchi
Assalammualaikum,

        Alhamdulilah harinih bole post setelah lepas beberapa bulan menjadi penggangur yang kurang proaktif,syukur harinih akhirnya.Yess!!boleh post.Excited nih*muhong ja lebih.Mesti kalian semua pelik kann kann kenapa saya disini menulis dalam bahasa malaysia,yah betol tuh jawapan dia,malaih nak pikiaq orang kedah kata.Okeh back to the main point cerita kita harinih.

          Seperti yang kalian tahu,saya telah pon menamatkan pelajaran di matrikulasi.Alhamdullilah.okeh meh sini nak cerita sikit pengalaman suka dan duka kat sana,Aku seorang student matrix dalam jurusan perakaunan.Panjang cerita kenapa at the end aku ambik akaun,padahal hati meronta nak ambik engineering.Bukan senang kita nak buat something yang kita langsung tak minat pon,kita sacrified benda yang entahla belajar seolah-olah terasa kosong.

           Setiap malam aku berdoa dan memohon kepada Allah agar aku minat and boleh perform yg terbaik dalam course nih,hati nih takyah cakap asyik meronta,meronta and meronta ja macam nak lari keluar dari tembok besar tuh.Hari-hari aku seolah kosong tanpa ada satu pun yang dapat menarik minatku.And at last, aku cakap kat diri aku sampai bila nak jadi macam nih sampai bila nak jadi bodoh macam nih taktau apa pon,sampai bila nak ikut perasaan,you must prove kat semua walaupun tak minat course ni tapi ang kena keep on moving.

          Betullah orang taktau apa yang kita lalui dan orang tak tahu apa yang kita rasa depan semua aku gelak,aku jadik gila-gila,tapi dalam hati hanya Allah ja tau betapa sakit and pedih,setiap kali nak kuiz aku akan nangis,time result nak keluar pon nangis jugak,mungkn orang lain pelik ann kenapa aku tersangat lemah asyik nangis ja kan,tapi bagi aku nangis adalah terapi,I begin strong at the end.Masa aku banyak dihabih kan duduk sorang-sorang sebab melalui keadaan macam tuh aku jadi kuat.Bukan nak cakap course account tuh teruk ka,bukan tuh main point aku,apa yang aku nak sampaikan kat sini,macam mana pon kita tak suka benda tuh,tapi atleast try to make it batter.

          Sampaikan kan satu saat,minat aku yang mendalam terhadap fizik sampai kan aku ambik buku fizik kepunyaan roomateku dan aku baca,lawak kan aku,then pernah la roomate aku nih yang module 2,dia ambik physics,chemist dengan sainscom.Dia tanya aku pasai fizik aku agak terkejut pada masa tuh aku bole jawab soalan yang dia tanya,Alhamdulilah.Rupanya minat aku dalam fizik tak penah putus.

             "Apa yg kita nak kita tak akan dapat,sebaliknya Allah akan bagi apa yang kita perlukan"janji Allah tuh pasti,setiap yang merasa kesusahan diakhirnya akan merasa kemanisan,itulah yang aku pegang sehingga tamat pada semester akhir.Sememangnya kita tak tahu aturan Allah s.w.t pada masa akan datang,just take a deep deep breath and keep on moving,dear.

             Aku start sedar,yang aku kena improve aku punya result no matter what sampai bila nak jadi bodoh kan,aku start fikir setiap ilmu Allah memang penting dalam dunia nih so aku agak struggle dalam kenakalan untuk sem 2.Besalah last-last sem ceni la tanduk nak keluar sem 1 dulu baik ja*baik la sangat.Result untuk sem 1 idok la sebagus mana pon,tapi Alhamdulilah la,dalam keadaan macam tuh kan.Sem 2 memang nampak effort nak berubah sampaikan lecturer ekonomi pon tegur,Alhamdulilah.

         Hari demi hari aku lalui dengan semangat yang mengunung untuk memperoleh yang terbaik,Alhamdulilah berkat doa ibu bapa dan kawan-kawan,diharapkan cerita saya dapat memberi manfaat dan semangat kepada kalian,
PAST FUTURE


______________________________________
◕ Disclaimer ◕


My name is Syaza Lyana.This is my Official Blog so It's Real of me.
Please be nice here and don't copy what's mine!
_______________________________________
◕ Scream Here ◕